חדרי דיור מוגן

דיור מוגן כמענה לאתגרים חברתיים בגיל השלישי

בדידות היא אחד מהאתגרים המרכזיים של בני גיל הזהב, שחווים קשיים להכיר חברים ולהשתתף בפעילויות חברתיות בקרבת מקום המגורים. איזה מקום ממלא דיור מוגן בהקשר הזה ואילו פתרונות הוא מציע?

בתי דיור מוגן הפכו לפתרון מגורים נפוץ עבור בני גיל הזהב העצמאיים. הבתים הללו מציעים דירות מאובזרות, סיוע בסיסי בפעילויות שונות הנדרשות לדיירים ובמקביל גם מסגרת חברתית תומכת שיכולה לשפר באופן ניכר את תחושותיהם הכלליות. 

על אף שרבים מתקשים או חוששים להתייחס לנושא הזה, צריך לזכור שאחד מהקשיים המרכזיים של הגיל השלישי הוא הקושי להישאר לבד. גברים ונשים רבים נקלעים לאתגר כאשר המעגל החברתי שלהם מצטמצם באופן משמעותי, אין להם מסגרת קבועה של עבודה, והם לא תמיד מוצאים מקומות בהם ניתן להכיר אנשים נוספים. 

דיור מוגן מציע קהילה מובנית, במסגרתה הדיירים מקבלים אפשרות להכיר אנשים חדשים בטווח הגיל שלהם ובקרבה פיזית מקסימלית. הם זוכים לשכנים חדשים שחולקים איתם תחומי עניין, יכולים לחזק קשרים בחוגים ובפעילויות המתקיימות בבית, ונהנים מאורח חיים שמטפח את הקשרים החדשים הללו.

ומה לגבי הפרטיות והמגורים בדירה?

שני הדברים לא באים כמובן אחד על חשבון השני. בתי דיור מוגן מקדמים מעורבות חברתית על ידי שלל פעילויות, טיולים, ערבים משותפים, שיעורי כושר ועוד. במקביל, כל דייר מתגורר בפרטיות מלאה בדירה משלו, כך שהוא יכול לבחור מתי ובאילו אינטראקציות חברתיות לקחת חלק. בנוסף, ברבים מהבתים ניתן גם לחגוג את החגים ואת כניסת השבת באופן משותף, כך שכבר אין צורך לחשוש להישאר לבד במועדים מיוחדים או בכל יום חול.

וחשוב לציין גם את אנשי הצוות

בתי דיור מוגן מעסיקים אנשי מקצוע שמתמחים במתן מענה לכל צורכי האוכלוסייה המבוגרת. המשמעות היא שאותם עובדים יכולים לעזור בארגון הפעילויות החברתיות, במענה לשאלות, עזרה בהצטרפות לחוגים וכל בעיה נוספת שקשורה לאספקט החברתי. נוכחותם של אנשי צוות מסוג זה מסייעת ביצירת סביבה אוהדת, חמה ותומכת. כך שכל דייר יכול לקבל את התנאים הנדרשים כדי לעשות את הצעד הראשון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *