חדר שינה

מהו אורך החיים של מזרונים ומתי כדאי להחליף?

רבים מאיתנו לא זוכרים מתי רכשו את המזרון שעליו הם ישנים, ולא מקפידים לבדוק את מצבו בצורה מקיפה. איך יודעים שהגיע הזמן להיפרד מהמזרון הקיים ואילו רמזים יעזרו לכם לקבל את ההחלטה?

מיטה
מזרן מחליפים אחת ל7 עד 10 שנים.

תפקידם המרכזי של מזרונים בשמירה על הבריאות ידוע לרובנו, ובכל זאת אנחנו נוטים לשכוח שצריך להחליף אותם מפעם לפעם. בשונה מהספה, שצוברת כתמים גלויים ולכן קל לראות מתי היא מתבלה, מזרונים נשארים בחדר השינה הרבה מעבר לרצוי – מה שעלול להוביל לכאבי גב וצוואר, קשיים בהירדמות ואפילו אלרגיות. אז איך נמנעים מהבעיות הפוטנציאליות הללו ויודעים שהגיע הזמן להתקדם למזרון הבא? 

ככלל, ההמלצה היא להחליף מזרונים אחת ל-7 שנים, ובמקרים מסוימים כשמדובר במזרון במצב טוב במיוחד, ניתן להאריך ל-10 שנים. אבל האם אתם באמת יודעים לציין מתי רכשתם את המזרון שלכם ועוקבם אחרי המועד? כנראה שהתשובה שלילית. בנוסף, חשוב לזכור שלעתים יש צורך לבצע את ההחלפה עוד קודם לכן. ואם אתם מתלבטים, אלה המצבים העיקריים שמעידים על כך שהגיע הזמן לשינוי:

  • סימני בלאי – כולנו מכסים מזרונים בסדין ולעתים גם במגן מזרון. בפעם הבאה שתחליפו סדין, עצרו לרגע והסתכלו על המזרון שלכם מכל הכיוונים. חפשו לא רק לכלוך וכתמים אלא בעיקר אזורים גבשושיים ושקועים, שעלולים לפגוע באיכות השינה שלכם ובבריאותכם.
  • חריקות ורעשים – אם בכל פעם שאתם מתיישבים על המזרון או מסתובבים עליו אתם שומעים רעשים, חשוב לבדוק את הנושא לעומק. בחלק מהמקרים מדובר ברעש שקשור לבסיס המיטה, שגם אותו צריך לתחזק ולהחליף מדי פעם. במקרים אחרים, מדובר ברעש שמייצר המזרון עצמו בעקבות חיכוך ושינויים שמתרחשים בו עם הזמן. 
  • שינויים בהרגלי השינה – אם אתם חשים שאתם מצליחים להירדם רק בתנוחה מסוימת, ששונה מזו שהייתם מורגלים אליה קודם לכן, כדאי לחפש את הסיבה לכך. קיימות סיבות רבות למצבים כאלה, הכוללים בין היתר כרית לא נוחה או כאבי צוואר. אבל אם שללתם את כל האפשרויות ואתם נרדמים כרגיל על מזרונים אחרים, ייתכן שכדאי לבחור במזרון חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *