מיטת תינוקות

כל מה שאתם צריכים לדעת על מיטות לתינוק

הורים חדשים? ריכזנו עבורכם מידע על מיטות שיעשה לכם מעט סדר בבלאגן

ישראל היא אחת המדינות בהן שיעורי הילודה הם מהגבוהים בעולם המערבי. בניגוד למדינות אחרות, כגון יפן, גרמניה וכן מדינות נוספות באירופה שיעור הילודה בישראל גבוהים במיוחד. ממוצע הילדים למשפחה בישראל עומד על מעל 3 ילדים למשפחה, כאשר בקרב האוכלוסיה הדתית והחרדית הממוצעים הם אף גבוהים יותר. כפי שיודעות משפחות רבות אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בגידול ילדים הוא דווקא בתחילת דרכם. בעודם תינוקות האתגרים החינוכיים משתלבים יחד עם אתגרים פיזיים משמעותיים. אתגרים אלו יכולים להתבטא גם במובן הפיזי ובגדילה התמידית של תינוקות וגם ברצון להיות קרובים אליהם ושיהיה להם כמה שיותר טוב. 

נדמה, שאין מוצר שממחיש את האתגר הזה בצורה יותר משמעותית מאשר חדרי תינוקות. מוזר ככל שזה יישמע, מיטות תינוק ובפרט מיטת מעבר לתינוק ממחישות את האתגר הכרוך בגידול ילדים קטנים. הרי כבר עוד לפני שמגיע הילד הראשון עולות שאלות משמעותיות במיוחד כמו איזו מיטה לתינוק כדאי לקנות. ישנו היצע גדול במיוחד של מיטות תינוק בחנויות השונים וקשה לדעת באיזו מיטה לתינוק לבחור. מעבר לכך, תינוקות יכולים לגדול בקצב מסחרר וקשה לדעת אם מיטה לתינוק שנקנתה בימים הראשונים עשויה להספיק במהלך הגדילה של התינוק. 

יתרה מכך, השאיפה עם השנים היא שהתינוק המתוק והרך שנולד יהיה מסוגל לעבור למיטה "אמיתית" משלו. רובנו אולי מדמיינים מיטת תינוק כמעין לול, ובאמת למה לא? זה הדימוי התרבותי המרכזי שיש של מיטות תינוק. אבל אחד הטרנדים המשמעותיים מהשנים האחרונות, מתוך ההבנה שאכן מיטה לתינוק טובה רק בשלב הראשוני, הוא גם קנייה של מיטה שתוכל להוות מעין שלב ביניים מין מיטה לתינוק ובין מיטה רגילה.

חדר ילדים עצמל'ה
חדר ילדים מעוצב עצמל'ה

מיטות מעבר לתינוק

סוג אחד כזה בין שלל מיטות תינוק שיש בשוק הוא המוצר הנקרא מיטת מעבר לתינוק. מיטת מעבר לתינוק היא מוצר ייחודי בעולם של מיטות תינוק. מיטת מעבר לתינוק היא בפועל מעין מיטת ביניים שתוכל לסייע לתינוק לבצע מעבר מוצלח מהמיטה הראשונית שיש לו, מיטה לתינוק על פי הדגם הידוע והמוכר אל עבר מיטה "רגילה".

בסופו של דבר, כל ילד מגיע לשלב הזה שבו מיטת התינוק כבר קטנה עליו, אבל מיטת הנוער עדיין נראית ענקית לעומתו. הפתרון: מיטת מעבר. גודלה כגודל מיטה לתינוק, אבל היא נמוכה ומאפשרת עצמאות לפעוט. כמו כל שינוי בחיים של הקטנצ'יק, גם זאת כרוכה בשאלות ולבטים רבים אצל הורים. כך למשל, עולות השאלות (הטבעיות) – מתי לבצע את המעבר? מה קורה אם יש ילד חדש שאמור להגיע אל המשפחה? האם כדאי לעשות את המעבר בין מיטה לתינוק למיטה רגילה כאשר הילד עוד לא נגמל מחיתולים?

אכן, מדובר בשאלות כבדות משקל וישנן מספר דעות לגביהן. לדוגמא, אם ישנה ציפייה לתינוק חדש בנוסף לילד שכבר יש במשפחה ייתכן וכדאי להתחיל להשתמש במיטה כמו מיטת מעבר לתינוק מספר חודשים לפני שהאח הקטן והחדש מגיע למשפחה. זאת כדי לא ליצור אצל האח הגדול תחושה כאילו האח הקטן "חוטף" לו את המיטה. בנוסף, כדאי להתחיל להשתמש במיטת מעבר לתינוק רק אחרי שכבר אין שימוש בחיתולים וזאת כדי להימנע עד כמה שאפשר מלכלוך והחלפת מצעים לא נעימה.

אין ספק, השוק של מיטות תינוק כולל שאלות שהן לא רק עסקיות, אלא גם ממש שאלות פסיכולוגיות וחינוכיות. המעבר בין מיטה לתינוק למיטה רגילה, ושלב הביניים של מיטת מעבר לתינוק מסמלים לא רק שלב בגדילה הפיזית אלא גם בהתפתחות הקוגניטיבית והפסיכולוגית של התינוק אבל גם של המשפחה כולה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *